Nobego wil OBS De Kattenschulp in Kattendijke sluiten

De deuren van openbare basisschool De Kattenschulp in Kattendijke worden met ingang van augustus 2013 gesloten. Ook de Prinses Margrietschool in Kats wordt opgeheven. Dat heeft Nobego besloten.
De Medezeggenschapsraad van De Kattenschulp zegt "zeer verrast" te zijn over het bericht.

De Stichting Openbaar Primair Onderwijs Nobego heeft besloten om twee basisscholen te sluiten. Het besluit is vooral de ouders zwaar gevallen.

De deuren van basisschool De Kattenschulp in Kattendijke en de Prinses Margrietschool in Kats zullen per augustus 2013 sluiten. Voor schoolbestuur Nobego is de constante daling van het aantal leerlingen de voornaamste reden geweest om de openbare basisscholen te sluiten.

Johan Swart uit Kattendijke, bezorgde vader en lid van de medezeggenschaps van De Kattenschulp zegt verbolgen te zijn over het besluit.

Enige weken geleden werd op een schoolbijeenkomst nog door de bovenschoolse directeur verkondigd dat een eventuele sluiting zeker de komende twee jaar niet aan de orde zou zijn. Ouders en Medezeggenschapsraad zijn op basis van die mededeling aan de slag gegaan en hebben vele idee├źn aangedragen die zouden kunnen leiden tot groei en dus behoud van de school.
De besprekingen met de directie van De Kattenschulp over mogelijke alternatieven waren volgens de Medezeggenschapsraad nog in volle gang.

Het dichtstbijzijnde alternatief voor de kinderen uit Kattendijke is in Kloetinge, Kapelle of Wemeldinge.

Het schoolbestuur heeft op maandag 16 april een informatiebijeenkomst op zowel De Kattenschulp en de Prinses Margrietschool georganiseerd voor ouders.

Beluister ook het interview op Omroep Zeeland.

In de pers:

Omroep Zeeland: Ouders boos over sluiten basisscholen Kats en Kattendijke