Binnenstadwinkeliers steunen GroenLinks-voorstel koopzondagen

De binnenstadwinkeliers steunen het voorstel van GroenLinks om de openingstijden van winkels op zondag helemaal vrij te laten.

De binnenstadwinkeliers, verenigd in de Ondernemers Organisatie Goes (OOG), ondersteunen het initiatief-voorstel van GroenLinks om de openstelling van winkels op zondagen in de toekomst geheel vrij te laten.

"De koopzondag is jarenlang een politiek onderwerp geweest, waarbij verruiming mondjesmaat is toegestaan. Vooraf hadden we nooit kunnen bedenken dat er binnen de gemeenteraad stemmen op zouden gaan om de regeling helemaal vrij te geven.", schrijft het OOG-bestuur in een e-mail aan alle gemeenteraadsleden. "Wij ondersteunen het voorstel om de regeling vrij te geven, waardoor de ondernemer zelf kan bepalen in welke mate hij/zij hiervan gebruik wil maken."

Afgelopen donderdag werd het initiatiefvoorstel in de raadscommissie besproken. Hier tekende zich een ruime meerderheid af om de koopzondagen in de toekomst geheel vrij te laten. Alleen CDA, SGP/CU en SP - samen goed voor tien van de 25 raadszetels - hadden bij het voorstel hun bedenkingen.

Het is de bedoeling dat de gemeenteraad donderdag 19 april over het voorstel beslist.

Lees het ook bij de Bevelandse Bode.