Manda Heddema

Manda Heddema ziet af van raadszetel

Manda Heddema - die gisteren met voorkeursstemmen in de Goese gemeenteraad werd verkozen - zal haar zetel niet innemen.

Vandaag werd bekend dat Manda Heddema, nummer 6 op de lijst van GroenLinks Goes, met voorkeursstemmen werd verkozen. Op haar Facebook maakt zij bekend deze benoeming niet te zullen aanvaarden.

Als reden hiervan geeft zij op getrouwd te zijn met lijsttrekker Carel Bruring en het niet juist te vinden als echtpaar een fractie te vormen. "Ik heb integriteit hoog in het vaandel. Ik vind dat politiek open en transparant moet zijn en boven alle twijfel verheven", schrijft zij op Facebook, "Nu zijn wij beiden zelfstandig functionerende mensen, maar toch... Dit moet je niet willen. Je hebt altijd de schijn tegen." Bovendien vindt ze dat ook jong GroenLinks-talent een kans moet krijgen om te groeien.

Wel zegt zij zich als fractievolger te zullen laten beëdigen. In die hoedanigheid mag zij namens GroenLinks onder meer het woord voeren in commissievergaderingen. Manda zegt te hopen op die manier toch te kunnen doen wat degenen die hun stem op haar uitbrachten van haar verwachten.

GroenLinks Goes respecteert haar beslissing.
Nu Manda Heddema afziet van haar raadszetel zal deze worden ingenomen door André Alting, nummer 2 op de lijst.

Zie ook de Bevelandse Bode.